Звіт з виробничої педагогічної практики

 

ЗВІТ

про проходження виробничої педагогічної практики

студента фізико-математичного факультету

групи МІм-16

другого (магістерського) рівня

спеціальності 014 Середня освіта (Математика)

Грідіної Олени Олександрівни

 

1.1.   Загальна інформація  про проходження практики

У період з 13.09.2021 по 07.11.2021 року проходила виробничу педагогічну практику в Криворізькому Центрально-Міському ліцеї Криворізької міської ради Дніпропетровської області. Була закріплена як класний керівник і вчитель математики (інформатики) за учнівським колективом 11- А класу фізико-математичного профілю. Під час педагогічної практики була виконана значна за обсягом навчальна, виховна і позакласна робота, яка проводилась згідно індивідуального плану.

У 11-А класі 26 учнів: 15 дівчаток, 11 хлопчиків.

Класний керівник: Дереза Ірина Сергіївна.

Вчитель математики: Дереза Ірина Сергіївна

Вчителі інформатики: Шапоріна Ольга Олександрівна та Табанець Ірина Валеріївна.

1.2. Підготовчий етап педагогічної практики

Перед початком практики, я прийняла участь у настановчій конференції, де ознайомилася з метою, завданнями, змістом практики, правилами і обов’язками студентів-практикантів, особливостями організації діяльності практикантів та вимогами до звітної документації.

Упродовж першого тижня склала індивідуальний план навчально-виховної роботи, який узгодила з методистами, класним керівником та вчителями-предметниками. Календарно-тематичний план уроків за фахом та з додаткової спеціальності у період проходження педагогічної практики був складений на основі календарно-тематичних планів вчителів та зосереджений навколо тем: з алгебри – «Показникова та логарифмічна функції» і «Елементи комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної сттистики», з геометрії – «Многогранники» та з інформатики – «Напрямки та інструменти веб-дизайну» і «Проектування та верстка веб-сторінок».

Класна кімната (кабінет математики) була достатньо обладнана технічними засобами навчання, навчальним матеріалом, ілюстраціями, таблицями, забезпечена наочними посібниками, науковою та методичною літературою.

Також протягом першого тижня, я відвідувала різні типи уроків з математики та інформатики, проведені вчителями. Це дало мені можливість з’ясувати для себе стиль та манеру роботи вчителя, до якої звикли учні; подивитися, які форми роботи використовуються на уроках у цьому класі; яким методам та прийомам вчитель приділяє найбільше уваги та, нарешті, що проходять учні на даному етапі. Проаналізувавши роботу вчителя, я можу зробити такі висновки: клас сильний, оскільки має фізико-математичний профіль, тому весь час треба підтримувати їх увагу цікавими та складними завданнями, чи проблемними питаннями; до кожного учня має бути індивідуальний підхід (кожен має власні особливості, які треба враховувати у процесі навчання); треба надавати можливість більше говорити та працювати учням самостійно. Найчастіше вчитель використовує такі методи навчання як: розповідь, пояснення, бесіда. На уроці використовуються такі форми роботи, як: групова, індивідуальна, робота у парах. На кожному уроці присутня робота біля дошки та робота з підручником.

    Спостереження відвіданих уроків математики та інформатики дало мені можливість більш якісно підготуватися до написання конспектів уроків та їх проведення, з урахуванням всіх особливостей класу та учнів.

 

1.3. Навчально-виховна діяльність.

Після спостереження уроків, проведених вчителем, я розпочала активний етап педагогічної практики. Під час педагогічної практики я провела п’ятнадцять залікових уроків: десять з фахової спеціальності та п’ять з додаткової спеціальності. Під час розробки конспектів я обговорювала їх із учителями-предметниками, які надавали корисні поради, аби покращити матеріал. Потрібно було чітко розуміти, які методи і прийоми доцільно використовувати на уроках у 11 класі. При плануванні та проведенні уроків дотримувалася основних загальнодидактичних вимог, урахувала вікові, індивідуальні та психологічні особливості учнів, створювала належну атмосферу навчання, яка проявлялася у взаєморозумінні між учнями і вчителем, у доброзичливості. Дотримувалася педагогічної культури вчителя, педагогічної тактовності та культури мовлення. На кожному уроці намагалася сприяти особистісному розвитку учня, його логічному, критичному та творчому мисленню.

Уроки проводити було не складно, оскільки не було психологічних бар’єрів, я одразу опанувала себе і свої емоційні почуття. Я прислухалася до порад методиста та вчителя математики, і складнощів не виникало.

Учні добре сприйняли тимчасову заміну вчителя і сумлінно ставились до навчання, готувались до уроків, використовували додаткову літературу і джерела. Учні зразково вели себе на уроках.

Я здебільшого дотримувалася запланованої роботи. Дітям були цікаві заходи, які я проводила. Використовувала інформаційно-комунікаційні засоби навчання, а саме застосовувала мультимедійну презентацію, демонструвала відеоролики, забезпечувала дидактичними іграми.  Вони брали активну участь в бесідах, дискусіях, розважальних програмах та інших заходах, до того ж активно допомагали у їх підготовці та проведенні.

Ознайомившись із планом виховної роботи класного керівника спланувала і провела 19 видів виховної роботи, серед яких один заліковий виховний захід із самоаналізом, а також 2 позакласних заходи з фахової та додаткової спеціальностей.

 

1.4. Особисті досягнення, методичні  творчі знахідки, відкриття, нестандартні рішення

   Під час практики, я удосконалила свої вміння щодо написання конспектів та проведення уроків з математики та інформатики. Я відчула себе справжнім вчителем, навчилася організовувати роботу класу за допомогою різних форм роботи (індивідуальна, фронтально-колективна, групова, парна). Також я з’ясувала, що для підвищення уваги учнів на вивченні чи повторенні матеріалу, краще застосовувати активні методи навчання, такі як: ділова гра, дискусія, евристична бесіда. Методи активного навчання використовуються для тренування та розвитку творчих здібностей учнів, логічного мислення, формування в них відповідних практичних вмінь та навичок. Цікавими та корисними виявилися творчі методи навчання.

 

1.5. Висновки.

Педагогічна практика сприяла поглибленню закріпленню знань із фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобуті в університеті, виробила вміння проводити уроки різних типів із застосуванням різноманітних інтерактивних методів, прийомів і форм роботи, а також дала змогу відповідно до знань з педагогіки та психології проводити освітню роботу з дітьми-підлітками. Мені вдалося реалізувати всі намічені цілі і задачі, набути безцінного практичного досвіду і навичок роботи з класним колективом із урахуванням його психологічної структури і рівня розвитку; сформувати уміння, щодо продуктивної взаємодії з  класом на уроці і зовні нього (встановлення особистих контактів, навички співпраці, діалогового спілкування і т.п.); уміння грамотно розподіляти час уроку і навантаження, відповідно до рівня знань як класу, так і окремих учнів; уміння помічати і аналізувати виникаючі в класному колективі ситуації, які вимагають педагогічного втручання; уміння грамотно аналізувати (з психологічною, педагогічною і методичною точок зору) уроки і виховні заходи, що проводяться вчителями.

Підводячи підсумки я можу сказати, що під час практики, я відкрила для себе багато чого нового та корисного, стала впевнено почувати себе в розмові з учнями  і отримала неймовірний досвід роботи з дітьми та своєю майбутньою професією, а також набула і розширила свій педагогічний досвід.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар