ЛІТНЯ ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА У ТАБОРІ

Літня педагогічна практика має велике значення у професійній освіті, оскільки допомагає закріпити отримані психолого-педагогічні знання, професійні вміння і навички. Робота з дітьми приносить величезний емоційний заряд і величезну віддачу, не тільки ти чогось вчиш дітей, але і від них можна багато чому навчитися. 


 Завдання літньої педагогічної практики:
-          виробити у студентів вміння і навички самостійної роботи з дітьми та підлітками в умовах літніх канікул;
-          озброїти студентів методами і прийомами виховання школярів в умовах літньої праці та відпочинку;
-          виховувати відповідальне ставлення до проведення виховної роботи з дітьми та підлітками;
-          розвивати творчі здібності при організації і проведенні занять в гуртках, секціях, клубах за інтересами;
-          встановлювати педагогічні правильні відносини з дітьми та підлітками в специфічних умовах табірної зміни.

Зміст літньої практики передбачає:
1. Ознайомлення з умовами роботи, правилами внутрішнього розпорядку, традиціями літнього оздоровчого табору.
2. Планування роботи загону на зміну.
3. Організаційно-педагогічна робота.
4. Проведення творчої виховної діяльності за різними напрямками виховної роботи (моральне, трудове, економічне, фізичне, гігієнічне, естетичне, громадянське).
5. Загартування організму дітей.
6. Дотримання правил техніки безпеки.
7. Організація дозвілля дітей.
8. Випуск стінгазети.
9. Індивідуальна робота.
10. Робота з батьками.

В процесі літньої педагогічної практики студенти повинні виконати такі види діяльності:
- ознайомитися з умовами роботи оздоровчого табору, правилами внутрішнього розпорядку, традиціями табору, планами виховної роботи;
- дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, розпоряджень адміністрації оздоровчого табору, керівників практики;
- слідкувати за дотриманням правил техніки безпеки, охорони праці;
- вивчати специфіку прояву вікових та індивідуальних особливостей вихованців, стану їх здоров’я, умов життя вихованців;
- організовувати колективну творчу діяльність (пізнавальну, трудову, спортивно-оздоровчу, естетичну, екологічну);
- сумлінно готуватися до проведення загально табірних справ, виховних годин в загоні;
- проводити санітарно-гігієнічну роботу та роботу з самообслуговування;
- проводити індивідуальну виховну роботу з дітьми та підлітками;
- вести педагогічний щоденник.

В процесі практики студенти повинні оволодіти такими вміннями:
- визначати мету і завдання оздоровчо-виховної роботи з дітьми та підлітками в таборі;
- складати план виховної роботи на табірну зміну і на кожний день з врахуванням інтересів та індивідуальних особливостей дітей;
- організувати самоуправління в колективі і спрямовувати його діяльність;
- створювати умови для розвитку самодіяльності, творчості дітей та підлітків;
- організовувати різні форми виховної роботи з школярами, поєднуючи колективну діяльність з індивідуальною;
- встановлювати педагогічно правильні стосунки з дітьми та підлітками, колегами;
- педагогічно усвідомлювати і аналізувати досвід своєї педагогічної діяльності.

Функціональні обов’язки вихователя, помічника вихователя (вожатого) в оздоровчому таборі:
1. Скласти план роботи і дотримуватись його виконання.
2. Протягом всього періоду в таборі вести щоденник.
3. Щоденно організовувати і проводити виховні заходи, які забезпечують активний відпочинок дітей.
4. Регулярно підводити підсумки роботи і висвітлювати їх через газету.
5. Стежити за дотриманням чистоти і порядку на території табору.
6. Інструктувати дітей перед виходом за територію табору.
7. Негайно доповідати начальнику табору про всі випадки і грубі порушення в загонах.
8. Не допускати самовільних відлучень дітей за територію табору.
9. Вміти надати першу медичну допомогу.
10. Негайно повідомити лікаря про скарги дитини щодо поганого стану здоров’я.
11. Дотримуватись правил протипожежної безпеки.
12. Строго дотримуватись правил безпеки життя дітей під час купання, походів, екскурсій, спортивних змагань.
13. Брати участь у загальних табірних заходах.
14. Забезпечити правильне виконання режиму.
15. Складати плани і звіти, звітувати на педагогічній раді, аналізувати результати зміни.
16. Керуватись наказами і розпорядженнями керівника табору, педагогічної ради, чергового по оздоровчому табору.

Оцінюючи роботу студентів на педагогічній практиці, керівники практики оздоровчого табору повинні проаналізувати його діяльність за такими напрямками:
1. Наявність і якість документації (звіт, щоденник з аналізом роботи кожного дня, розробки двох залікових виховних заходів).
2. Дотримання режиму дня
3. Відповідність роботи плану.
4. Участь у підготовці та проведенні загально табірних справ.
5. Оформлення майданчика, робочого кутка.
6. Випуск стінної газети.
7. Підхід практиканта до дітей, вміння зацікавити дитячий колектив.
8. Дотримання правил охорони життя і здоров’я дітей.
9. Дисциплінованість практиканта, ставлення до роботи.

Критерії оцінки роботи студентів в період літньої практики:
„5” ставиться студенту, який вчасно і на високому рівні виконав завдання літньої педагогічної практики, ефективно досягнув висунутою мети, що визначені програмою практики; виявив організаторські, комунікативні вміння; проявив у роботі самостійність, ініціативність, творчість, педагогічний такт при проведенні виховної роботи з дітьми у таборі.
„4” ставиться студенту, який виконав програму літньої педагогічної практики, проявив ініціативу в роботі, однак допускав незначні помилки при проведенні окремих форм виховної роботи.
„3” ставиться студенту, який виконав програму практики, однак не проявив достатніх знань психолого-педагогічної теорії, методики колективного творчого виховання і вміння застосовувати їх, допускав помилки при проведенні виховних заходів, не враховував в достатній мірі вікові та індивідуальні особливості учнів, інтереси дітей.
„2” ставиться студенту, який повністю не виконав програми літньої педагогічної практики в літньому оздоровчому таборі.

Немає коментарів:

Дописати коментар